Eerst wat feiten:

Schotland heeft het hoogste percentage roodharigen. Geschat wordt dat daar 13% van de bevolking rood haar heeft. Ierland volgt met 11% roodharigen. In Amerika schat men de aanwezigheid tussen de 2 en 5%, en op wereldniveau is het minder dan 1%.

Dit stukje informatie komt van de wikipedia pagina: rood haar. Minder dan 1% in de wereld heeft rood haar. Dat is erg weinig. Enkele celebs met rood haar zijn:

Hayley Williams

Lindsay Lohan

Vooral Hayley Williams vind ik er zo vet uitzien! Maar het is wel erg rood. Durf het maar!

Nou heb ik vanavond een feestje. Iedereen doet dan toch een beetje zijn best om er goed uit te zien. Er worden immers ook foto’s gemaakt en dat is leuk voor later! Ik durfde op m’n vrije middag mijn haar zelf (!) rood te verfen en zat 30 minuten in spanning. Zou het oranje uitslaan? Staat rood mij totaal niet? Wat een spanning! Maar ik kon er toch niets meer aan doe, dus voila.

Toen ik uit de douche stapte zag ik geen verschil. M’n haar was nog nat en dus zo donker dat ik niet kon zien hoe het geworden was. Toen het begon op te drogen zag ik echter steeds meer kleur verschijnen.

Het uiteindelijke resultaat:

My new hairdo
