Dit waar gebeurde verhaal vertelt het verhaal van Christopher McCandless (Emile Hirsch) die net als beste student en atleet van de univeriteit is afgestudeerd. Hoewel hij in aanmerking komt voor een geweldige carriere besluit hij alles achter zich te laten, z’n $24.000 spaargeld te storten naar een goed doel en zonder enig bezit te liften naar Alaska. Hij wil maar één ding…

en dat is leven in de wilde natuur van Alaska. Gedurende de tocht ontmoet hij tal van mensen die z’n leven vorm geven. Langzaam komen ook de frustraties van Christopher naar boven en blijkt dat de relatie die hij met z’n ouders heeft niet is wat het ogenschijnlijk lijkt.

Heb je de trailer gezien? Als je dit niet hebt gedaan, doen! Het is een prachtige film en de trailer is dat ook. Ik ken de film ook nog niet super lang en ben er toevallig mee in aanraking gekomen.

Op een dag zat ik in de trein. Met een klasgenoot praatte ik over dingen die we nog wilden doen in ons leven. Ik vertelde dat ik sowieso nog veel wilde reizen. Even helemaal niets! Geen twitter, geen facebook, alleen leven! Zo kwam hij met die film en ik heb ‘m voor €7,50 bij de Free Record Shop gekocht.

Een prachtige film! Echt een dikke aanrader! Hij is gebaseerd op realiteit. Er heeft een Christopher McCandless bestaan. Een van de karakters in de film is geen acteur, maar heeft de echte Christopher geholpen en speelde dit na. De echte McCandless heeft echt 24 duizend dollar (al zijn spaargeld) aan Oxfam International gegeven.

Al je spaargeld opgeven en ‘echt’ gaan leven. Ik zou het niet kunnen. Het verhaal is prachtig, dus kijk die film vooral. En zoek de soundtrack ook even op als je bezig bent. Erg mooie muziek.

