Ik kan niet ruiken. Ben je verkouden? Nee, ik kan gewoon niet ruiken. Sommige mensen zijn blind, sommige mensen zijn doof, ik heb anosmie en kan niet ruiken.

Ik ben geboren zonder reuk, dus ik heb nog nooit een pizza geroken. Ik ben nog nooit (bijna) over mijn nek gegaan door een verschrikkelijke stank. Ik wist tot m’n dertiende niet eens dat voeten konden stinken. Ik leer bijna elke dag nog wel iets over geuren.

Aangezien ik geboren ben met anosmie, kan ik wel β€˜gewoon’ proeven. Of het echt precies zo is als anderen dat doen weet ik niet, aangezien ik niet weet hoe jullie proeven. Er zijn zeker verschillen, maar proeft niet iedereen anders? Smaken verschillen!

Aangezien ik vaak genoeg vreemde blikken en veel vragen krijg rondom mijn anosmie, ga ik hier wat vaker over schrijven. Kennelijk is het vrij vreemd en interessant voor mensen die wel kunnen ruiken! πŸ˜‰

