Heb je dat ooit gezegd als je het over een leuke jongen (of meisje natuurlijk?!) had? We hebben het vaak over hoe iemand er uit ziet, welke kleren hij draagt of hoe slim diegene is. Geur heeft echter een grote invloed op hoe aantrekkelijk we iemand vinden.

Dieren maken veel gebruik van geuren, veel meer dan mensen! Dit doen ze door hun territorium af te bakenen, maar ook door een sein te geven dat ze klaar zijn om te paren. Als een mannetje een loops teefje ruikt, kan hij zichzelf niet meer inhouden en dit is andersom ook zo.

Hoewel je het misschien niet denkt: zweet en urine geuren kunnen als erg sexy ervaren worden. Als deze nauwelijks tot niet te detecteren zijn, werken ze als een erg aantrekkelijk iets bij iemand. In deze geuren zitten feromonen die een seksuele uitwerking hebben. De reden dat je iemand leuk vindt kan dus best zijn geur zijn. Er zijn ook genoeg mensen die een lekker parfum bij iemand erg aantrekkelijk vinden. Fabrikanten stoppen veel stofjes in hun producten, die als aantrekkelijk bevonden worden.

Voordat ik op date ging met een jongen vertelde hij me nog even dat hij erg hield van lekker ruikende vrouwen. Erg jammer, maar ik koop nooit parfum! Geld uitgeven aan een watertje met een geurtje waar ik zelf niets van merk… no thanks! Plus dat ik zelf niet eens weet of het parfum wel bij me past. Hoewel zweet in kleine mate als aantrekkelijk bevonden wordt, was ik me voor de zekerheid toch maar 2/3 keer per dag. Ik weet niet wanneer ik feromonen uitstraal of gewoon vies ruik, dus ik neem het risico maar niet. Ik ga wel een extra keer naar de kapper!

