Boos dat ik was toen ik hoorde dat mijn moeder me had opgegeven voor een typecursus. Daar had ik geen zin in! Na veel gezeur ging ik toch. Met mijn elektrische typemachine ging ik elke dinsdag naar typeles. Daar begon de ellende!  jjjj fjfj ffjj ffjj jjff jjff jjjj ffff fjfj jfjf ffff jjjj jffj fjjf. Pagina’s vol, elke keer net wat moeilijker. Later waren het verhalen over Pietje die een appel ging kopen. (of zoiets?)

Na weken zwoegen moesten we examen doen. Ik was erg zenuwachtig. Toen ik mijn stukje getypt had en het inleverde voelde ik mijn hart in mijn keel kloppen. Het verlossende woord: ik was geslaagd! Met een typesnelheid van 127 aanslagen per minuut kon ik blind typen. Super blij en bij thuiskomst aten we mijn lievelingseten: lasagna (inmiddels Kip Madras, maar maakt niet uit!) .

Wat ben ik nu blij dat mijn moeder me voor een typecursus heeft opgegeven. Elke dag moet ik stukjes typen, verslagen maken en artikelen opstellen. Ik kan dit doen terwijl ik naar iemand/iets anders zit te kijken en ook erg snel. Gister heb ik nog een testje gedaan om mijn typesnelheid te meten. Met 9 aanslagen per seconde heb ik dit blogje getypt.  Vanaf 350 aanslagen per minuut ben je al een ervaren typist(e). Hoe snel typ jij?

typesnelheid aanslagen per minuut ( apm ) woorden per minuut ( wpm )
ervaren typist(e) 350 70
blindtypen met 10 vingers 250 50
2-vingerig typen 140 28
2-vingerig overtypen 135 27

