Ja, ik kan niet ruiken. Dat is geen geheim. Mijn andere geheim is nu wel bekend. Ik ben een psychopaat! Denk ik…

Onderzoekers van de Macquarie University stelden vast dat psychopaten een opmerkelijk slecht reukvermogen hebben. Onderzoek onder 79 jonge niet-criminele psychopaten toonde aan dat zij amper het verschil roken tussen koffie, leer, sinaasappels en andere dingen.   Dit zou kennelijk liggen aan een storing in het orbitofrontale complex in de hersens. De onderzoekers waren blij met dit onderzoek, omdat het kan helpen vast te stellen wie een psychopaat is.

Wat is een psychopaat dan? Deze groep mensen kan zich slecht inleven in emoties van anderen. Het is een persoonlijkheidsstoornis, waarbij het geweten niet goed genoeg is ontwikkeld. En dan zou er crimineel gedrag kunnen ontstaan.

Voordat je nu nooit weer durft te reageren op dit blogje, relax. Mijn moeder overtuigde me ervan dat ik geen psychopaat ben. Daar zijn moeders voor!

