Het leven van een student gaat niet over rozen. Om elke week in de kroeg te kunnen zitten moet je elke dag droog brood eten. Als je dan een keer een fatsoenlijke maaltijd hebt…

Mijn lieve mem geeft mij bijna elke week bevroren voedsel mee. Deze keer heb ik het op tijd uit de vriezer gehaald en de magnetron is niet ontploft toen ik het opwarmde. Ik had echt honger en mijn moeders macaroni kennende zou het vast smaken. Het is jammer dat ik geen goede borden heb voor de magnetron. Die ik nu gebruik worden altijd veel te warm en kan ik dus niet op mijn schoot houden.

First world problem! Wat kan ik al onderzetter gebruiken? Hé, dat telefoonboek, die gebruik ik toch niet! Om het te pakken moet ik wel even opstaan en m’n bord aan kant zetten. Met mijn geweldige oog-hand coördinatie breng ik het bord richting een stoel. Mijn diepteperspectief geeft het op dat moment helaas op en het bord kiepert, ja kiepert, om.

Gevolg: alle macaroni ligt op de stoel, de grond en over mijn pantoffels, dus weg eten. Heb welgeteld één hap genomen. De pantoffels hebben nu rode vlekjes en  er is  weer een bord minder.

Eén voordeel: scherven brengen geluk.

