Een kitten kan zichzelf niet schoonmaken. Als er geen moeder is, zoals bij die van ons, zitten ze binnen de kortste tijd onder de poep. Dus wij maakten ze schoon in een sopje. Dat ging één keer bijna fout toen ze een paar weken oud waren.

We drogen de kittens af met een handdoek. Ze zijn daarna grotendeels droog en gaan terug naar hun bench. Het is heerlijk weer en tijdje later besluiten we de katten naar buiten te brengen. Ik haal de drie kittens uit de bench, mijn zusje brengt de bench naar buiten en ik zet ze weer in de bench. Klaar!

Timo slaap door de verhuizing heen. Dikke luiaard! Ik besluit hem wakker te maken door hem nogmaals op te tillen en te aaien. Hij reageert totaal niet. Zijn hele lijfje is slap en hij voelt koud aan. Shit! Snel ren ik naar binnen en roep mijn moeder. Zijn hartje klopt nauwelijks meer. Hij stopt zelfs met ademen. We bellen de dierenarts en moeten meteen komen.

Tijdens de rit van 3 kilometer masseert mijn moeder het hartje en helpt ze kitten met ademhalen. Ik houd mij met moeite aan de maximum snelheid. Aangekomen bij de dierenarts kijkt de arts het beestje meteen na. Ze kan niets vinden en zegt dat hij het op eigen kracht moet halen. De arts zet hem onder een warmtelamp en wil hem een nachtje laten blijven. De arts geeft ons niet veel hoop.

Een paar uur later krijgen we een telefoontje. De artsen weten niet wat er gebeurd is, maar Timo leeft weer helemaal op. Hij miauwt, loopt en speelt weer. Ze snappen er niets van, maar als we willen mogen we de kat weer ophalen. Dat laten we ons geen twee keer zeggen en zo zitten we binnen een minuut opnieuw in de auto. Gelukkig heel anders dan vanmiddag.

