Nog heel even en dan ben ik (hopelijk) afgestudeerd! Op dit moment ben ik druk bezig met het schrijven van teksten en het monteren van audio. Over een aantal weken kan ik alles inleveren en dan is het afwachten.

Mijn radio reportage is niet alleen mijn afstudeerproductie. Ik maak de reportage ook voor Omrop Fryslân. Hoe leuk is dat? Daar komt dan wel bij, dat de productie ook deels in het Fries is. Maar ik heb een ‘Nederlander’ het al even laten luisteren en die kon het prima verstaan, haha.

Ben je benieuwd waar mijn afstudeerproductie over gaat? Klik hier om naar de site van de productie te gaan. Mijn productie gaat over jongeren en burn-out. Ik heb zelf een burn-out gehad toen ik twintig was. Toen ik een onderwerp voor mijn afstuderen uit moest zoeken was de keuze dan ook snel gemaakt. Ik wilde meer weten over het onderwerp jongeren en burn-out! Ben ik de enige jongere? Ik kwam er al snel achter dat het antwoord nee is. Maar hoe kan dit dan? Naar dat antwoord ging ik op zoek.

Tijdens deze zoektocht kwam al snel naar voren dat ik ook wilde vertellen over mijn eigen burn-out. Ik wilde jongeren aan het woord laten die dit meegemaakt hadden. Waarom ik zelf dan niet?

Ik heb nog niet eerder geschreven over mijn burn-out. Maar nu dus wel. Dat is wel heel spannend. Ik ben dan toch wat bang voor de reacties. Maar toch doe ik het, want ik denk dat het belangrijk is dat jongeren weten dat het vaker gebeurt. Door al mijn onderzoek weet ik inmiddels wel dat jongeren en burn-out een groeiend probleem is. Ik ging ook op zoek naar een oplossing. Naast deze zoektocht hoor je ook mijn verhaal in de reportage. Dat vind ik het meest spannend. Dat mensen mijn verhaal horen….

Wat vind jij van dit onderwerp? Denk jij dat jongeren een burn-out kunnen krijgen? Heb is jouw ervaring met stress?

